سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:49 عصر | نویسنده : م فردید

سفید شدن مو تنها به علت بالا رفتن روزهای زندگی نیست
هیچ وقت این سوال برایتان پیش آمده است که چرا موهایمان سفید می‌شوند؟ یا اینکه در چه سنینی باید موهایمان سفید شود؟
واقعیت این است که سفید شدن مو، هیچ ربطی به نوع رنگدانه موجود در بدن ما یا به عبارتی تیره یا روشن بودن موهایمان ندارد. این اتفاق برای همه می افتد، به روایتی دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد!

سفید شدن موها در مردان در حدود سی سالگی حدود و در زنان در سی و پنج سالگی رخ می دهد. سلول‌های حاوی رنگدانه هر ده سال، حدود ده تا بیست درصد از ظرفیت تولید رنگ خود را از دست می‌دهند. کمبود فلزاتی همچون منگنز، روی، تیتانیوم، آهن و مس ازعوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می آیند.
اگر چه سفید شدن موها یکی از آشکارترین نشانه های افزایش سن است، اما همیشه سفید شدن مو تنها به علت بالا رفتن روزهای زندگی نیست و عوامل دیگری همچون کمبود ویتامین ها، بیماری های تیروئید، بیماری‌های سیستم ایمنی، مصرف دخانیات (سرعت سفید شدن مو درسیگاری ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی، رژیم‌های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری‌های خونی و افزایش گلبول‌های سفید نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش ازحد موها می شوند.
در تعریف، سفیدشدن موی انسان سفید پوست زودتر از بیست سالگی و سفید شدن موی افراد سیاه پوست زودتراز سی سالگی را، سفید شدن زودرس مو می گویند. البته نسبت تغذیه و ژنتیک نیز تاثیر به سزائی در چگونگی سفید شدن موها دارند. ازطرفی در برخی افراد موها بسیار زود شروع به سفید شدن می کند که باید گفت شروع این اتفاق بستگی به ژنی دارد که از والدین خود به ارث می بریم. برخی افراد تصورمی کنند یک فشارعصبی شدید یا هول و هراس ناگهانی باعث می شود موها سریع تر سفید شوند، اما دیدگاه‌های علمی این ادعا را اثبات نمی کنند.
علاوه بر عوامل ذکر شده مصرف بعضی ازشامپوها و دیگر مواد شیمیایی نیز می تواند بر سفید شدن موها تاثیر بگذارد.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:48 عصر | نویسنده : م فردید

آدمی با احساس خود زنده است. اگر انسانی نتواند بخندد، نتواند گریه کند، نتواند لذت ببرد، نتواند از تماشای شبنم صبحگاهی بر گلبرگ شقایق احساس شعف کند، چگونه انسانی است؟ اگر انسانی معنای لبخند و شادمانی یک کودک را در لحظه نوازش مادر درک نکند، اگر اندوه دیگران را نفهمد، اگر احساسات دیگران را درک نکند تا هنگام نیاز کمکی بر درد آنها باشد، چگونه انسانی است؟ با دکتر میرعمادالدین فریور، روان‌شناس، درباره احساسات و هیجانات و نحوه بروز آنها گفتگو کرده‌ایم…
چرا احساسات و بروز آنها اهمیت دارند؟

بیش از هر چیز باید گفت که موضوع جالبی را انتخاب کرده‌اید زیرا در فرهنگ ما کمتر به احساسات و هیجانات اهمیت داده می‌شود. واقعیت این است که ما نیاز داریم احساسات خود را بشناسیم. نیاز داریم تا بدانیم چه چیزهایی این احساسات را در ما به وجود می‌آورد؟ نیاز داریم تا بدانیم انسان‌های پیرامون ما چه احساسی دارند و چه چیزهایی آنها را خوشحال یا ناراحت می‌کند و ما در قبال آن باید چگونه رفتاری داشته باشیم؟ همچنین ما نیاز داریم تا هیجانات شدید خود را به گونه‌ای کنترل کنیم تا کمترین آسیب را به خود و پیرامونمان وارد کنیم. ما نیاز داریم بیاموزیم تا چگونه در موقع لزوم از دیگران کمک بگیریم و چگونه به دیگران هنگام نیاز آنها کمک کنیم زیرا ما انسانیم.

آیا می‌توانید به برخی از احساسات شایع انسان‌ها اشاره کنید؟

احساسات بخشی از زندگی هر انسان را تشکیل می‌دهد. همه ما زمانی بوده که غمگین بوده‌ایم، خشمگین بوده‌ایم، از چیزی متنفر و بیزار بوده‌ایم، حسادت کرده‌ایم، لذت برده‌ایم، شاد بوده‌ایم، ترسیده‌ایم، مضطرب بوده‌ایم و دلتنگ بوده‌ایم. همه اینها احساسات ما انسان‌هاست که از راه‌های مختلف کلامی و غیرکلامی آنها را بروز می‌دهیم بنابراین باید با حالات هیجانی و احساسی خود آشنا شویم و همچنین احساسات انسان‌های پیرامون خود را بشناسیم و از حالت‌های کلامی و غیرکلامی دیگران به احساسات آنها پی ببریم زیرا وقتی با حالات هیجانی و احساسی دیگران آشنا شویم، می‌توانیم پاسخ و واکنش‌‌ مناسبی را نشان دهیم.

آیا چیزهایی که افراد می‌گویند یا انجام می‌دهند روی احساسات دیگران تاثیرگذار است؟

بله. همین‌طور است. به طور کلی فهمیدن اینکه احساساتی که توسط ما تجربه می‌شود توسط دیگران هم تجربه می‌شود و سایر افراد هم احساساتی مشابه ما دارند، به سلامت روان ما کمک می‌کند. البته احساساتی مثل شادی، اندوه، حسادت و خشم نیز برای دیگران قابل تجربه است اما ممکن است نحوه بروز این احساسات و شدت آن در افراد مختلف متفاوت باشد.

نظرتان در خصوص احساسات شدید انسان‌ها چیست؟

مدیریت و مدارا بهترین شیوه برخورد با احساسات شدید است. تشخیص و پذیرفتن اینکه همه افراد حدودی از احساسات و هیجانات شدید را در زمان‌های مختلف تجربه می‌کنند و شناختن راه‌هایی که به وسیله آنها می‌توان با احساسات و هیجانات شدید به طور موثری مدارا کرد از دیگر ویژگی‌های سلامت روان است. همیشه در پیرامون ما وقایعی روی می‌دهد که ما را عصبانی و خشمگین کند. زمان‌هایی بوده که کلمات در بیان احساس، غم و اندوه ما ناتوان بوده‌اند، زمانی تمام وجودمان از نفرت و انزجار غوطه‌ خورده و زمانی نیز غبطه خورده‌ایم، رشک برده‌ایم یا در آتش حسادت سوخته‌ایم اما ما باید یاد بگیریم با این احساسات مدارا کنیم.

اگر بخواهیم عشق و احساس خود را در زندگی زناشویی ابراز کنیم، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

من برای شما چند جمله طلایی را مثال می‌زنم تا بتوانم عشق و احساس عشق خود را به همسرتان ابراز کنید. اینها عباراتی هستند که همسر شما دوست دارد بیشتر آنها را بشنود: «من به تو اعتقاد دارم»، «مایه افتخار منی»، «تو عشق منی»، «دوستت دارم»، «همواره برایم عزیز و محترمی و من در کنار تو آرامش دارم»، «تو تکیه‌گاه منی»، «کارت عالی بود» و «نمی‌توانم ناراحتی‌ات را ببینیم»، «متشکرم»، ‌«عزیزم»، «دلبر و سرورم». هر چه عشق و محبت بیشتری ابراز کنید مطمئن باشید که عشق و محبت بیشتری دریافت خواهید کرد. اگر می‌توانید گاهی اوقات در طول روز با او تماس بگیرید فقط برای اینکه به او بگویید «دوستت دارم». وقتی صحبت می‌کند، به او توجه کرده، سخنان مثبتی به زبان بیاورید و او را تایید کنید. شکسپیر می‌گوید: «آن چه در زن قلب مرا تسخیر می‌کند مهربانی اوست نه روی زیبایش، من زنی را دوست دارم که مهربا‌ن‌تر باشد.»

دین اسلام نیز به بروز احساسات اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

بله. دقیقا همین‌طور است. خدای متعادل در قرآن کریم محبت و علاقه‌ای که بین زن و شوهر وجود دارد را از نشانه‌های قدرت خویش شمرده است. امام رضا(ع) زنانی را که به شوهرانشان اظهار عشق و محبت می‌کنند را بهترین غنیمت برای شوهرانشان معرفی می‌نمایند و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز بهترین زنان را زنانی که دارای عشق و محبت باشند می‌داند حتی گاهی اوقات بغل کردن همسر یا فرزند و اظهار محبت کردن در تحکیم روابط بسیار موثر است. گرچه محبت وقتی اثرگذار است که از صمیم قلب باشد ولی محبت قلبی تنها کافی نیست و لازم است که آشکارا اظهار شود و آثار آن در بروز احساسات زبانی، افعال و رفتار نمایان شود بنابراین اظهار عشق و علاقه به همسرتان باید آشکارا و بدون احتیاط باشد و در حضور و غیاب از او تعریف کنید و محبت خود را برسانید. برای بروز احساسات مثبت در زندگی این دو کلمه «دوستت دارم» را که هیچ کس از شنیدن آن خسته نمی‌شود در روابط با همسر خود زیاد تکرار کنید.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:47 عصر | نویسنده : م فردید

چگونگی استفاده از هورمون‌ها در پرورش دام و طیور در حیطه نظارت مسوولان سازمان دامپزشکی است اما اینکه بی‌توجهی‌ها و نظارت ناصحیح، موجب ورود این ترکیبات به بدن مصرف‌کنندگان می‌شود و چه عوارضی دارد و در هنگام مصرف باید به چه نکاتی توجه داشت از سوی ما همواره مورد توجه بوده است…

قبل از هرچیز باید بدانید زمان استفاده از این ترکیبات برای ما بسیار مهم است. اگر این استعمال یک هفته قبل از کشتار باشد، جای نگرانی نیست زیرا ترکیبات باقی مانده درست به اندازه مقدار طبیعی است که با خوردن تخم‌مرغ و حتی کاهو به بدن فرد مصرف‌کننده خواهد رسید و مشکلی را نیز در پی نخواهند داشت اما در صورتی که ?? ساعت مانده به کشتار مصرف این هورمون‌ها ادامه داشته باشد، این ترکیبات در بافت‌های چرب مثل پوست و جگر تجمع پیدا می‌کند و اگر ?? ساعت قبل از کشتار، مصرف این هورمون‌ها ادامه داشته باشد، می‌تواند در دراز مدت علاوه بر بروز انواع سرطان‌ها، عوارضی را در مصرف کننده ایجاد کند.

به‌طور مثال، از آنجا که این هورمون‌ها از نوع هورمون‌های جنسی هستند، می‌توانند حتی در خانم‌های یائسه افزایش ترشح واژینال و خون‌ریزی را به دنبال داشته و مصرف گردن مرغی که کپسول‌های یاد شده در این ناحیه در ?? ساعت قبل از کشتار کاشته شده باشد، پرمویی را به همراه می‌آورد که این روزها کم نیستند بانوانی که به این عارضه دچارند.

خیلی‌ها تصور می‌کنند که با حرارت پخت می‌توان اثرات زیانبار این ترکیبات را خنثی کرد اما این طور نیست زیرا تنها در صورتی که هورمون‌ها با ساختار اصلی خود به مصرف برسند (در صورت وجود) بر اثر حرارت از میان خواهند رفت ولی چون این ترکیبات اغلب شبه هورمون هستند در اثر حرارت نیز از میان نرفته و عوارض یاد شده را به همراه خواهند داشت. از این رو، به مصرف‌کنندگان عزیز توصیه می‌کنیم که حتماً از فروشگاه‌های معتبر انواع مرغ و گوشت خود را خریداری کنند.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:47 عصر | نویسنده : م فردید

تغذیه صحیح که همه متخصصان از آن صحبت می‌کنند بار خیلی از بیماری‌ها را کم می‌کند و موجب سلامت و طول عمر می‌شود. تمام تلاش علمای بهداشت و سلامت این است که مردم سالم پیر شوند و کمتر رنج بیماری ببینند…

این بار می‌خواهیم از نقش پیشگیری کننده تغذیه بر بیماری آرتروز با شما بگوییم، عمل به توصیه‌های زیر نقش به سزایی در کاهش احتمال بروز این بیماری دارد:

وزن خود را کنترل کنید. خیلی مهم است که وزن ما متعادل باشد، هرچه بدن سنگین‌تر شود فشار بر روی مفصل زانو بیشتر می‌شود. اگر نمی‌دانید وزن مطلوب تان را چگونه محاسبه کنید یک راه ساده پیشنهاد می‌کنم: قد خود را به سانتی‌متر اندازه بگیرید و عدد ??? را از آن کم کنید وزن ایده‌آل شما عددی است که به دست می‌آید . البته روش دقیقی نیست ولی بهتر از این است که شما ندانید در چه وضعیتی هستید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید. روزانه حداقل ? تا ? لیوان آب بنوشید.

اسید چرب امگا? وغذاهای حاوی این اسید چرب که در ماهی سالمون، تن، ساردین، ماهی آزاد و همچنین دانه‌های روغنی مثل کلزا یا کانولا، سویا و روغن بزرک وجود دارد، بسیار مفید هستند. حداقل هفته‌ای دوبار ماهی بخورید و یا از کپسول‌های امگا? که آن را از محل معتبر مثل داروخانه خریده‌اید و به آن اطمینان دارید، مصرف کنید.

از میوه‌ها و سبزی‌های تازه بیشتر استفاده کنید. همیشه غذاهای طبیعی، سلامت‌بخش هستند و غذاهایی که در صنعت تهیه می‌شوند به دلیل مواد شیمیایی و نگه‌دارنده‌ها می‌توانند مضر باشند. به علاوه املاح و مواد آنتی اکسیدان موجود در آنها به سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند.

در مورد بعضی از مواد غذایی که ادعا می‌شود برای آرتروز مفیدند، دقت کنید که اولا همه مردم مثل هم نیستند؛ ممکن است فردی در جریان معالجه غذایی را مصرف کرده و بهبود سریع‌تری داشته و باز ممکن است این غذا برای دیگری آن اثر را نداشته باشد. شما از تاثیر دارونماها در بعضی از تحقیقات مطلع هستید، بنابراین نمی‌شود به این شایعات اطمینان داشت.

بعضی از غذاها به دلیل اگزالات توصیه نمی‌شوند؛ مثل ریواس، زغال اخته، آلو، کنگر، اسفناج. خانواده دیگر سبزی‌ها نظیر گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، فلفل هم برای تعدادی از بیماران اثرات نامطلوب داشته است. لبنیات چرب، کلیه چربی‌های حیوانی، مغزها و آجیل‌ها، دانه‌های روغنی، کره حاصل از دانه‌ها نیز توصیه نمی‌شوند چون این مواد به دلیل انرژی بالا موجب اضافه وزن می‌شوند.

موادی که از جذب کلسیم جلوگیری می‌کنند، باید خیلی کم و با احتیاط مصرف شوند. نمک، گوشت قرمز، قهوه، شیرینی زیاد و شکر سفید نیز از این دسته‌اند.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:46 عصر | نویسنده : م فردید

?- زنبور درمانی

زنبور درمانی نه تنها برای بیماران MS بلکه برای دیگر بیماری ها نیز تجویز می گردد.

این روش هنوز به اثبات نرسیده است، اما مدارکی وجود دارد که نشان می دهد این روش را می توان برای درمان بیماری ها به کار برد.

?- یوگا

یوگا باعث افزایش قدرت، انعطاف پذیری و تعادل بدن می گردد. یوگا برای بیماران MS خوب است، چرا که توانایی شخصی فرد را بالا می برد و نوسازی بدن را شروع می کند. علاوه برآن، یوگا باعث کاهش گرفتگی عضلانی، افزایش قدرت عضلانی و افزایش تعادل بدن می گردد.

?- ورزش
ورزش

ورزش برای بهبود علائم و نشانه های این بیماری بسیار مهم است. با ورزش کردن، خستگی، عدم تحمل به گرما و دیگر علائم ناخوشایند از بین می روند. علاوه بر آن، ورزش باعث سلامتی روح و جسم می شود.

ورزش کردن برای کاهش مشکلات حرکتی، افزایش توان و استفامت، کاهش خستگی، کاهش گرفتگی عضلات، افزایش قدرت سیستم ایمنی، افزایش دریافت انرژی، افزایش سم زدایی، کاهش تورم و کاهش ضعف عضلات مفید است.

بسیار مهم است که شما برنامه ورزشی داشته باشید و با انجام دادن آن ورزش ها، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و مطمئن باشید که زندگی شما بهتر خواهد شد. برای اثبات این مسئله از همین امروز ورزش کردن را شروع کنید.

?- طب سوزنی
طب سوزنی

طب سوزنی یک درمان قدیمی برای درمان انواع بیماری ها می باشد.

توجه کنید که طب سوزنی ممکن است مشکلاتی را در سیستم ایمنی بدن ایجاد کند و از آنجا که MS یک بیماری خود ایمنی می باشد، ممکن است طب سوزنی علائم بیماری را بدتر کند، لذا توصیه شده قبل از طب سوزنی به متخصص اعصاب مراجعه کنید.

?- داشتن فعالیت مغزی

همانطور که می دانید، این بیماری بر روی مغز نیز اثر می گذارد. برای مقابله با علائم ناشی از این تاثیر، توصیه شده که فعالیت مغزی را بالا ببرید. برای این کار می توانید جدول حل کنید، خاطرات خود را مرور کنید، شعر یا جملات زیبا را حفظ کنید و هر کاری که باعث فعالیت مغز می شود را انجام دهید.

?- تغییر عادات زندگی برای کاهش استرس

در بسیاری از افراد مبتلا به MS، در حالت استرس علائم بیماری شدیدتر می شود. برخی تحقیقات حاکی از آن است که استرس خود می تواند بیماری MS را به وجود آورد. اما هنوز این امر ثابت نشده است.

بیماران مسائل زیادی را برای استرس داشتن بیان می کنند، از جمله:

مشخص نبودن بیماری MS، ظاهر شدن علائم MS، مسائل و مشکلات اجتماعی و احتیاج به کمک داشتن.

چگونه می توان از استرس خلاص شد؟

- هنگامی که استرس دارید، با دوستانتان حرف بزنید و بگویید چقدر برایتان مهم است که در کنار آنها هستید.

- غذا بپزید، بیرون بروید و قدم بزنید و با همسایگانتان صحبت کنید.

- از دیگران بدون هیچ خجالتی کمک بخواهید. این را بدانید که آنها نیز ممکن است احتیاج به کمک شما داشته باشند.

- نفس عمیق بکشید و ورود هوا را به ریه هایتان احساس کنید.

- یوگا، مدیتیشن و یا هر ورزشی که آرامتان می کند را انجام دهید.

- بعضی ها با شنیدن موزیک و یا گرفتن دوش آبگرم، آرام می شوند.

- برای راحت تر کردن کارهایتان برنامه ریزی کنید. یک فهرست از کارهایی را که باید در روز انجام دهید، تهیه کنید. در کنار هر کار، اگر خود قادر به انجام آن بودید نام خود را و یا اگر از کسی کمک می خواهید نام آن شخص را به همراه شماره تلفن او یادداشت کنید. فکر کنید که چه چیزهایی زندگی شما را تغییر می دهد؟ چه کسی می تواند به شما کمک کند؟ و ….

حال برنامه روز شما مشخص است و هیچگونه دلهره و اضطراب و استرسی نخواهید داشت.

?- رژیم غذایی برای کاهش علائم بیماری

رژیم غذایی خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد. رژیم غذایی متعادل و متنوع، نقش اساسی را در کاهش علائم بیماری MS بازی می کند.
میوه و سبزی

تمام افراد برای داشتن یک رژیم غذایی خوب و سالم، نیاز به افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات، فیبر غذایی و کاهش مصرف چربی های اشباع دارند. این رژیم غذایی برای بیماران MS نیز مفید است.

افزایش مقدار مصرف اسیدهای چرب غیر اشباع ضروری (امگا ? و امگا ?) برای این بیماران مفید است. این اسیدهای چرب از آن نظر ضروری هستند که بدن، آن ها را نمی تواند بسازد. این اسیدها برای حفظ سلامت سیستم ایمنی، مغز و سیستم عصبی بسیار مهم هستند.

ماهی، روغن ماهی و روغن های گیاهی مثل روغن سویا، روغن گردو، روغن آفتاب گردان و روغن ذرت دارای اسیدهای چرب ضروری هستند.

به نظر می رسد افرادی که  مقدار ویتامین های B12 و D در بدنشان کم است و یا بیشتر چربی های اشباع  مصرف می کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری MS قرار دارند.

ویتامین B12 در فراورده های حیوانی نظیر: گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ وجود دارد.

مهم ترین منبع ویتامین D، تابش مستقیم (نه از پشت شیشه) نور خورشید بر پوست بدن می باشد. از منابع غذایی این ویتامین می توان شیر، تخم مرغ، حبوبات، ماهی ساردین و اسفناج را نام برد.

برای کاهش اسیدهای چرب اشباع باید بیشتر ماهی، مرغ و میوه و سبزیجات را مصرف کنید و از مصرف گوشت های پرچرب، سوسیس و کالباس دوری کنید. لازم به ذکر است که ماهی های پرچرب مانند، سالمون از بهترین منابع چربی های غیراشباع مفید هستند. حتما در برنامه غذایی خود ? عدد میوه و سبزی و غلات را هر روز قرار دهید.

از آنجایی که چربی ها برای حفظ سلامت بدن لازم هستند، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که ?? درصد انرژی روزانه از طریق چربی ها تامین شود که از این ?? درصد فقط ? درصد آن به چربی های اشباع اختصاص دارد.

در کل چربی های اشباع باید به مقدار خیلی کم مصرف شوند.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:33 عصر | نویسنده : م فردید

ک جراح و متخصص مغز و اعصاب معتقد است که مراحل پیشرفته بیماری دیسک کمر باید از طریق جراحی درمان شود.

دکتر سید محسن حسنی برزی  گفت: بیماری دیسک کمر به عنوان بیماری سنین جوانی مطرح بوده و در سنین ?? تا?? سالگی به علت تحرک زیاد ایجاد می شود.

وی گفت: درد تیر کشنده در اندام تحتانی و کرختی و بی حسی در انگشتان پا و ساق از علایم شایع این بیماریست.

برزی با اشاره بیرون زدگی دیسک گفت: به علت برداشتن اجسام سنگین و در موارد پیشرفته بیماری، دیسک از محل خود خارج شده و به رشته های عصبی در کانال نخاعی فشار وارد می کند.

وی افزود: در این گونه مواقع که بیمار با استراحت بهبود پیدا نمی‌کند باید عمل جراحی صورت گرفته و فشار وارد بر رشته های عصبی برداشته شود.

وی بیان داشت: علت کمر درد، ضعف در عضلات کمر بوده که به تصور غلط بعضی ها کمر درد را از علایم اولیه دیسک کمر می دانند.

به گفته این متخصص مغز و اعصاب، برای پیشگیری از این بیماری باید با ورزش، عضلات اطراف مهره های کمر را تقویت و از بلند کردن اجسام سنگین خود داری کرد.

وی رژیم غذایی سالم و کلسیم دار و تناسب اندام و استفاده از ورزش‌های آبی را از راه‌های جلوگیری از این بیماری در قشر جوان جامعه عنوان کرد و با هشدار نسبت به خطرات عدم درمان به موقع دیسک گفت: به دلیل از بین رفتن رشته های عصبی درد، رشته‌های حسی حرکتی دچار فشار شده و پس از مدتی اختلالات جنسی و بی اختیاری ادراری در اندام‌های تحتانی ایجاد می شود.

برزی افزود: باید در درمان این بیماری با پزشک متخصص مشورت نموده و در صورت لزوم تشخیص عمل جراحی این کار به سرعت انجام شود.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:32 عصر | نویسنده : م فردید

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: درد زایمان دشمن مادر نیست بلکه دوست اوست، چرا که موجب ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که مادر را هم از نظر عاطفی و هم اعتماد به نفس و قوت آماده می‌سازد.

ناهید خداکرمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: روش‌های کاهش درد غیردارویی و دارویی نیز وجود دارد که اگر مادر نخواست متحمل درد شود می‌تواند از آن روش‌ها استفاده کند نه اینکه با جراحی دردی طولانی را به خود تحمیل کند چرا که درد سزارین طولانی‌تر است.

وی با بیان اینکه عوارض داروهای مذکور کمتر از سزارین است؛ گفت: این در حالیست تمرکز ما بر زایمان فیزیولوژیک و استفاده نکردن از دارو برای کاهش درد است.

این دانشجوی دکترای مامایی در خصوص تمرکز بر زایمان فیزیولوژیک گفت: مادر را طی کلاس های دوران بارداری به قدری قوی کنیم که بتواند بر دردهایش مسلط باشد یا می توان ماماها را آموزش داد تا با استفاده از روش های کمکی مانند انتونوکس ، ماساژ درمانی و زایمان در آب ، زایمان خوشایندی را برای زنان موجب شوند.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:32 عصر | نویسنده : م فردید

محققان استرالیایی تاکید کردند مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان پروستات را تشدید می‌کند.

این پژوهشگران هشدار دادند احتمال بروز سرطان پروستات در مردانی که الکل مصرف می‌کنند ?? درصد بیشتر از مردانی است که از مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها خودداری می‌کنند.

انستیتو ملی تحقیقات دارویی استرالیا در این باره گزارش داد که این یافته‌ها بر اساس بازبینی نزدیک به ?? پژوهش مختلف روی الکل و سرطان پروستات بدست آمده است.

پژوهشگران خاطر نشان کردند این خطر در دوران میان‌سالی حتی بیشتر می‌شود و با افزایش مقدار مصرف الکل افزایش می‌یابد.

سرطان پروستات عبارت است از وجود سلول‌های سرطانی در غده پروستات که به علت افزایش آندروژن و غدد فوق کلیوی بروز می‌کند و باعث انسداد در دستگاه ادراری می شود. علت این سرطان دقیقا مشخص نیست اما زمینه ژنتیکی،‌عوامل هورمونی، رژیم غذایی، عوامل شیمیایی سرطان زا در بروزاین سرطان موثر هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیاه پوستان آمریکایی به دلیل فاکتور ژنتیک بیشتر به این سرطان مبتلا می‌شوند. هم چنین احتمال بروز سرطان پروستات با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود و تغییرات هورمونی در این زمینه نقش دارند. به علاوه متخصصان تاکید دارند که مصرف زیاد چربی با ایجاد تغییر در متابولیسم کلسترول و استروئید، احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر تماس با فاکتورهای شغلی و محیطی خطر بروز سرطان پروستات را تشدید می‌کند برای مثال کارگرانی که با کودها، ‌بافتنی‌ها و لاستیک و یا بطری‌های حاوی کادمیوم و هم چنین ویروس‌ها در تماس هستند بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:31 عصر | نویسنده : م فردید

رژیم غذایی گیاه خواری احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، دانشمندان می گویند کسانی که اصولاً گوشت مصرف نمی کنند و فقط از گیاهان استفاده می کنند، به شمار بسیار کمتری از انواع سرطان ها در طول عمر خود در مقایسه با افرادی که گوشت می خورند، مبتلا می شوند.




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 12:30 عصر | نویسنده : م فردید

نوزادان مادران عصبی بیشتر به انواع بیماری ها مبتلا می شوند.

محققان آلمانی می گویند: نوزادانی که در دوران جنینی مادران آنها تحت فشارهای عصبی هستند بیش از سایران به انواع بیماری ها مبتلا می شوند.

نتایج تحقیق بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد:حیواناتی که مادر آنها در دوران جنینی تحت فشار قرار گرفته اند ? برابر سایر
نوزادان در معرض ابتلا به بیماری های دستگاه گردش خون ,قند خون هستند.

محققان می گویند :در انسان نیز اوضاع همین طور است.