سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 92/8/30 | 10:18 عصر | نویسنده : م فردید
متخصصان اعلام کردند: رعایت بعضی موارد و ترک بعضی عادت‌ها منجر به داشتن پوست سالم و درخشان در افراد می‌شود

به گزارش سرویس علمی جام صورت خود را قبل از خواب بشویید. این مورد بیشتر در مواردی که پوست آرایش شده است توصیه می‌شود، چرا که این مواد وارد منافذ پوست شده و باعث مسدود شدن آنها و جذب این مواد به داخل پوست می‌شود.

 کارشناسان زیبایی می‌گویند: دستگاه عصبی به سبب شوک ناشی از استفاده از آب سرد به رگهای خونی تغذیه کننده صورت، دستور منبسط شدن می‌دهد و به این شکل هر روز خون بیشتری وارد ناحیه صورت می‌شود. و این امر موجب شفافیت و براقی پوست صورت می شود. ضمن اینکه خستگی ، کسالت و تیرگی پوست را نیز بر طرف می کند. دوش آب داغ می‌تواند به پوست آسیب برساند.

البته  آب مورد استفاده برای شست و سوی پوست نباید سخت باشد،آب سخت در ترکیب خود مقدار زیادی نمک داردکه با چربی پوست مخلوط شده ماده ای چسبنده بوجود می آورد که در آب حل نمی شود.این ماده بر روی پوست کشیده می شود و غده های پوست را می بندد و مانع تنفس پوست می شود. ضمن اینکه اگر موهای خود را نیز ( البته در فصل تابستان و هوای گرم ) با آب سرد بشورید باعث براق شدن موها می شود.

 

 کمبود خواب هم می‌تواند برای پوست بسیار مضر باشد چرا که منجر به ایجاد استرس در فرد شده و این مورد به پوست آسیب جدی می‌رساند. به همین علت کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در شبانه‌روز 7 تا 8 ساعت بخوابند، زیرا در شب سلولهای آسیب‌دیده پوست ترمیم می‌شوند.

منبع: شهر خبر دات کام